Három részes cikksorozat: Motocross of Nations - egy kicsit más szemszögből - 3. RÉSZ (KISFILMMEL)

ÍRTA | Nátó Ildikó - Motomarvel alapítója, Értékesítési és marketing vezető

2. nap – Vasárnap: a verseny napja

Kicsit nehezen ébredtem a crosspályához 30 percre lévő armenoi szállásunkon, mert a szombati izgalmak miatt este sokáig fent voltunk, hogy kibeszéljük az élményeket…de gyorsan tudatosítottam magamban, hogy ma van 'a verseny napja' és kipattantam az ágyból. Mivel tudtuk, hogy ma még többen jönnek majd ki a versenyre, mint tegnap, így a szombati naphoz hasonlóan ma is korán reggel értünk ki Maggiora Park-ba, hogy elkerüljük a hosszú kocsisort és a nagy tömeget. Nemcsak teljes hétvégi jegyet lehet vásárolni, hanem külön szombati ill. vasárnapi napra is kapható belépő.

Első utunk a magyar sátorhoz vezetett, ahol a már ébren lévő magyar válogatott csapathoz tartozó segítőkkel beszélgettünk Maggiora-ról és a tegnapi nap eseményeiről. Később több magyar szurkoló is megérkezett és ők is csatlakoztak a beszélgetéshez. A sátornál elképesztően kedvesen fogadtak Bennünket, jó indítása volt ez a mai napnak! Aztán elgondolkoztam, hogy idén éreztem meg igazán először azt, hogy mekkora erő van abban, hogy a magyar válogatott képviselteti magát a Motocross of Nations rendezvényén: izgalmas és szívbemarkoló érzés látni, ahogyan országunk pilótái elrajtolnak a többi nemzettel együtt, lelátók, a depó sorai között ha körbenézünk mindenfelé látjuk a zöld team hungary-s csapatpólókat. A magyar motocrossnak egy hatalmas lehetőség, hogy Magyarország csapatban megjelenik nemzetközi szinten, ilyenkor sok forumon a magyarokról is cikkeznek az online és offline médiák, benne vagyunk az összefoglaló videókban, kisfilmekben, fotókon és Mi is történelmet írunk. Mindig is büszke voltam rá, hogy magyar vagyok és most is, mint máskor mosolyogva, jó kedvűen sétáltam a Maggioraban a versenyen és jó érzéssel viseltem a magyar csapatpólót.

Mikor elhagytuk a magyar sátort az amerikai sátorhoz mentünk, ahol ’bemutató’ volt. :) Csak az amerikaiaknál láttuk, hogy már a reggeli órákban borzolják a rajongók idegeit. Az egész úgy nézett ki, hogy kitolták a motort a sátor elé, és húzták neki a gázt, ami csak a csövön kifér.

Úgy döntöttem, hogy ezt a napot megpróbálom 100-osan kihasználni és felfedezem a teljes depót. Volt a fő depó mellett egy B depó is, ide is ellátogattam, néhány csapat itt állította fel a sátrát. Aztán kicsit próbáltam igyekezni a nézelődéssel, mert tudtam, hogy hamarosan kezdődik a verseny, amit természetesen szeretnék megnézni.

A verseny után újra a Monster Energy sátorhoz mentem, ahol üvöltött a zene, hatalmas buli tombolt és a ’Monster Lányok’ pólókat és dedikált kártyákat dobáltak az ujjongó tömegbe. (A kisfilmben majd ezt is meg tudod nézni.) Ha már itt voltam, bementem a sátorba és amíg a nagy tömeg a sátor előtt bulizott, addig gyorsan ittam egy zöld Monster energiaitalt. Amikor a show a végéhez közeledett a Monster Lányok kijáratához álltam és sikerült megörökítenem, pár álló és mozgóképet is, amit nagyon tetszett. Közben a sátorban készítettem a ’motoros’ fotót is, a gép ami készíttette olyan volt, mint a régi polaroid fényképezőgép, hogy azonnal kinyomta a képet. Boldog voltam, nagyon tetszett a fotó, amit haza is hoztam magammal és most a hűtőnket díszíti.

Mikor elhagytam a Monster Energy sátort, a tegnapi naphoz hasonlóan szétnéztem a csapatok és az árusok sátránál. Gyorsan elröppent az idő és már kezdődött is az első verseny. Elindultam, hogy megkeressem Csabiékat, de telefonon elmondta, hogy elég gáz helyet találtak a pálya közepén ahova egy több méter meredek, csúszós lejtőn tudok lejutni és a hely mellett, ahol megtelepedtek a francia szurkolók lövik fel folyamatosan a fehér, piros, kék színű füstbombáikat és közben ordibálva bontják le, a pálya menti kerítést. Ezért úgy döntöttem, hogy inkább keresek egy békésebb helyett és onnan nézem a versenyt.

A legutolsó futamot már a többiekkel együtt a célugró jobb oldaláról néztük meg. Amikor véget ért a verseny, az igazat megvallva hirtelen nem is tudtam, hogy most melyik nemzet, milyen helyen végzett, mert nem volt egyértelmű. A verseny végével szurkolók özönlötték el a pályát és a rajt egyenes szinte teljesen megtelt. Zászlókat lengettek és színes füstbombákat lőttek fel, hogy kifejezzék örömüket.

Véget ért a verseny és úgy terveztük, hogy kb. 2- 2,5 óra múlva indulunk majd haza, mert biztosak voltunk benne, hogy kifelé hatalmas a kocsisor. Addig körbejártuk a depót, ahol a csapatok nagy része megkezdte az összepakolást. A pályára is visszamentünk, döbbenetes volt látni a nyomokat és azt, hogy ahol eddig nézők ezrei sorakoztak, most mindent szemét és hulladék maradványok borítanak. Szerencsére már nem vették olyan szigorúan a karszalagok ellenőrzését, így Csabival fel tudtunk menni a Maggiora park depo területét átívelő hídra, ahonnan belátható a teljes pálya. Itt még elég sok híresség kelt át, akiket gyorsan lencsevégre kaptunk, többek között Antonio Cairoli barátnőjével is sikerült Csabinak készítenie egy selfie-t, ezután körbenéztünk és a kifelé menő kígyózó sorban megpillantottuk Erik és Bence lakóautóját is.. Mi csak álltunk a hídon, láttuk, ahogy lemegy a nap és szürkület emelkedik a depora, és sajnáltuk, hogy véget ért az idei MXoN. Ami biztos, hogy jövőre Angliában találkozunk! :)

Ha esetleg lemaradtál 3 részes cikksorozatunk első kettő részéről itt tudok őket elolvasni: